ROZHOVOR

 

The Advent & Industrialyzer:„Tahle hudba byla vždy o undergroundu.“

Unikátní fúze staré školy s novou krví zapříčinila před pár lety vznik ojedinělého projektu, z jehož Abletonu vzešly desítky skladeb definujících originální techno sound 21. století. Cisco Ferreira a Ricardo Rodrigues v exkluzivním rozhovoru před Apokalypsou rozebírají pohled na současnou techno produkci, vypráví o svých momentálních aktivitách a Industrialyzer prozrazuje jak probíhala jeho nedávná svatba.

 

Léto 2013 je úspěšně za námi, co na něj říkáte?

Nadprůměrně dobré! Celý rok 2013 je pro nás ve znamení dobré hudby a spousty cestování.

Gratuluji k nedávné svatbě Ricardo! Na Facebooku jsem viděl pár fotografií z této životní události a vypadalo to spíše jako sešlost top techno DJů. Kdo ti šel za svědka?

Samozřejmě Cisco, kdo jiný! Byl to pro mě skutečně výjimečný den, který jsme pojali spíše v menším měřítku. Sešla se jen rodina a okruh blízkých kamarádů mezi kterými nechyběli kromě Adventa ani Paul Ritch, Paco Osuna, Joseph Capriati, Steve Rachmad, Okain a několik dalších. Sakra dobrej line-up na svatbu! Nejlepší na tom bylo, že jsme večer nehráli žádnou elektroniku a užívali jsme jen staré dobré šlágry.

Před pár lety jste způsobili boom na světové techno scéně, chrlili jste jeden nezapomenutelný track za druhým a poté jste trochu polevili. Teď to opět vypadá, že jste zpět v plné síle a vaše projekty se těší velké oblibě. Potřebovali jste pauzu?

V podstatě jsme žádnou pauzu neměli, jen jsme se každý nějakou dobu věnovali svým vlastním projektům. Projekt AD_IN nám dává možnost jak předvést své myšlenky širokému publiku a vždycky se snažíme ukázat lidem něco nového.

Můžeme se těšit i na nějaké společné album?

Ano, ale zatím o nechceme nic víc prozrazovat.

Jaké vybavení s sebou teď vlastně vozíte na společná vystoupení?

Preferujeme laptopy a nevozíme s sebou studiové vybavení. Možná někdy v budoucnu své vybavení rozšíříme, ale nyní je to dostačující. Například Ricardo prorazil na světovou scénu s deskami, které vytvořil pouze na počítači! Pro mě (pozn. Cisca) to bylo těžší, protože jsem byl vždycky zvyklý spíše na hardwarové vybavení. Vracet se ale čistě k analogu v kontextu toho, na čem teď ve studiu dělám, nemá moc velký význam.

Co považujete za největší problém současného „techna“?

Cisco> Já osobně si myslím, že identita samotného techno soundu se kdesi ztratila díky nástupu levných počítačových technologií. Producenti díky tomu zlenivěli. Dnes je jednodušší vytvořit „copy & paste sound“, ostatně každej se o tom může přesvědčit třeba na YouTube. Jednoduše si myslím, že v lidech už není to ta touha vyzkoušet něco nového a překvapit. I přesto samozřejmě stále vzniká skvělá hudba, ale když se na to dívám v globálu, tak si myslím, že internet a digitalizace přispěly k tomu, že taneční hudba už není tak zajímavá. Navíc pro mnoho lidí je jednodušší hrát a skládat předvídatelné shity, kterých vychází tisíce měsíc co měsíc. Kdybych měl vybrat jednoho člověka, který se snaží dělat něco netradičního v oblasti techna, tak je to určitě Len Faki, který stále přichází s něčím novým. Je na něm vidět, že je na 100% ovlivněn technem, narozdíl od mnoha známých „techno producentů“, kteří si jedou v technouse a minimalu. Tohle mě fakt otravuje, protože od techna mají tyhle shity opravdu daleko!!! Pravé techno má mít „širší spektrum“ a nejde to dělat tak, že si prostě řeknu: „Takhle to stačí“. Tahle hudba byla vždy o undergroundu. „Not main fucking stream!“

Proč vznikl váš label Advenced Intelligence?

Byl to testovací projekt, na kterém jsme zkoušeli vydávat pomalejší věci… momentálně je ale jeho činnost pozastavena a soustředíme se především na Kombination Research a Codeworks.

Na čem teď děláte?

Na remixu skladby Fox od Marca Baileyho, která má vyjít na jeho připravovaném albu.

Na které sociální síti teď trávíte nejvíce času?

Facebook! Díky němu jsme našim fanouškům blíž.

Všiml jsem si, že většina vašich statusů a fotek je právě z letišť, kde trávíte spoustu času. Máte vlastně nějaké oblíbené letiště?

Mnichov, Curych a Amsterdam… ale i tato letiště mohou být čas od času dost depresivní, protože jediné co to můžeš dělat je čekat…

 

Rozhovor připravil v září 2013 Nois

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016