RECENZE
Hudebnà recenze: Jay Denham – The Truth
Jay Denham skládá hudbu stojĂcĂ nÄ›kde mezi chicagskĂ˝m housem a detroitskĂ˝m technem. ĹĂká se, Ĺľe si bere z obou stylĹŻ to nejlepšĂ. CoĹľ lze po poslechu The Truth potvrdit.
ÄŚlovÄ›ka v souvislosti s názvem alba napadajĂ rĹŻznĂ© vÄ›ci: Chce nám Jay Denham dostat do hlavy nÄ›jakĂ© pravdy o souÄŤasnĂ©m svÄ›tÄ›? Chce nás umoĹ™it politickĂ˝mi prohlášenĂmi, anebo nám naznaÄŤit, Ĺľe svÄ›t nenĂ tĂm, ÄŤĂm se zdá bĂ˝t? The Truth Is Out There? Kdepak. "Pravda" je moĹľná trochu zavádÄ›jĂcĂ název, protoĹľe tohle album si podle mÄ› klade za cĂl bĂ˝t všĂm jinĂ˝m, neĹľ spolkem "mentorujĂcĂch" skladeb.
VĹŻbec bych se nebál The Truth zaĹ™adit k soundtrackĹŻm letošnĂho lĂ©ta. ProÄŤ koneÄŤnÄ› v lĂ©tÄ› nedat pĹ™ednost zábavnĂ©mu, melodickĂ©mu technu od ÄŤlovÄ›ka, kterĂ˝ je jiĹľ dvacet let nedĂlnou součástĂ scĂ©ny, toÄŤĂcĂ se kolem chicagskĂ© house music a detroitskĂ©ho techna? ProÄŤ má bĂ˝t neustále "lĂ©to" spojováno s nÄ›kĂ˝m jako jsou Judge Jules a spol?
Jay pocházĂ z malĂ©ho mÄ›sta Kalamazoo, kterĂ© ležà pĹ™esnÄ› uprostĹ™ed mezi mÄ›sty Chicago a Detroit. Na jeho stylu je to vĂc neĹľ znát, protoĹľe skládá hudbu neukotvenou právÄ› mezi chicagskĂ˝m housem a detroitskĂ˝m technem. O Jayovi se Ĺ™Ăká, Ĺľe si bere z obou stylĹŻ jen to nejlepšĂ. CoĹľ lze po poslechu The Truth potvrdit.
Denham zahájil hudebnà kariéru už v sedmdesátých letech, kdy se věnoval rocku, punku, new wave i funku. Desky začal roztáčet jako DJ v letech osmdesátých. Přestože vydal od roku 1988 kvanta singlů a tři alba, nenà jeho jméno známé tolik jako jména legend Derricka Maye nebo Kevina Saundersona.
Z alba The Truth vám v mozku zĹŻstanou nejvĂce zapsány spĂše rychlĂ© vÄ›ci jako Heaven Only Knows nebo titulnĂ The Truth. KromÄ› našláplĂ˝ch rovnĂ˝ch beatĹŻ se ale Jay nebál pustit i do pomalĂ˝ch, sentimentálnĂ náladou pĹ™ekypujĂcĂch skladeb (napĹ™. The World Is a Ghetto).
ZatĂmco na pĹ™edešlĂ˝ch albech s vokály vĂce mĂ©nÄ› experimentoval, na The Truth uĹľ jsou pĹ™Ămo nedĂlnou součástĂ "všeho". Jayovo nádhernĂ©, melodickĂ©, šlapajĂcĂ techno v kombinaci se soulovÄ› ladÄ›nĂ˝mi muĹľskĂ˝mi a ĹľenskĂ˝mi hlasy znĂ geniálnÄ›. I jednoduše zároveĹ.
Z pohledu vokálĹŻ nejsou skladby vystavÄ›ny klasicky (sloka - refrĂ©n), ale zdá se jako by se melodickĂ˝ refrĂ©n neustále opakoval dokola a dokola. CoĹľ má za následek odpálenĂ vašich mozkovĂ˝ch bunÄ›k do dalekĂ˝ch zákoutĂ vesmĂru.
Docela dost kritikĹŻ ovšem vyÄŤĂtá Denhamovi zvuk alba, kterĂ˝ podle mnohĂ˝ch znĂ, jako by byl nahrán pĹ™ed patnácti lety. Ano, s tĂm souhlasĂm. Album neznĂ zrovna "souÄŤasnÄ›". Ale je to dĹŻvod album zamáznout nebo napsat, Ĺľe "staĹ™eÄŤkovi" z Ameriky došel dech? SamozĹ™ejmÄ›, Ĺľe ne. Jay má dĂky tomuto albu pĹ™ed souÄŤasnĂ˝mi hitmakery stále náskok.
HodnocenĂ: 80%