PARTYINFO

 

SUNAKASHI

Datum konání:
23.10.2009 - pátek
Místo konání:
Brno - Perpetuum
DJs:
Andy Riley (Inland Knights, Drop Music, uk), Vik, Javas, Arco
Popis:
vstup 80 czk
 
 
Andy Riley: " Úspěch nemůžeš naplánovat"
Obvykle když někde narazím na termín funky house, dané téma mě v ten okamžik spolehlivě přestává zajímat. Přesto je obtížné popsat tvorbu Inland Knights, legendární DJské a producentské dvojice z britského Nottinghamu, a tomuto spojení se přitom vyhnout. Andy Riley a Laurence Ritchie se pohybují na scéně od samého počátku. Průlom zanamenali v roce 1998, kdy společně založili vydavatelství Drop Music, které se vbrzku stalo synonymem pro undergroundový house nejvyšší kvality. K dnešnímu dni vyšlo na Drop Music 65 singlů, samotní Inland Knights mají na svém kontě kromě 2 velmi pozitivně přijatých alb také nepočítaně singlů a remixů.
 
Ahoj Andy, oprav mě jestli se mýlím, ale pokud vím, obvykle hráváte s Laurencem Ritchie společně jako Inland Knights. Ale ty jsi se právě vrátil ze samostatného turné po Austrálii a Novém Zélandu, a k nám do České republiky teď přijíždíš zase bez Laurence.

Je pravda, že obvykle hrajeme spolu, vlastně většinou hrajeme spolu jako Inland Knights. Nicméně čas od času si vyrazíme i každý zvlášť. Většinou je to tak, že rozpočet turné je napjatý, takže dává větší smysl, aby jel pouze jeden z nás. A to je přesně případ australského tourné i výletu do České republiky.

Je nějaký rozdíl mezi společným vystoupením s Laurencem jako Inland Knights a setem, který hraješ jako DJ Andy Riley?

Jako Inland Knights přesně víme co jeden od druhého čekat a navzájem se doplňujeme, když hraju sám, stavím set samozřejmě pouze podle sebe. Hodnocení nakolik se naše hraní liší bych radši nechal na někoho jiného!

Jaké bylo ono právě proběhlé turné?

Nový Zélend a Austrálie je vždycky velká zábava. Místní houseová scéna je dost rozjetá, skvělí lidi a spousta výborných klubů. Hrál jsem v Aucklandu a Wellingtonu, v Astrálii v Sydney. Do této části světa jezdíme docela často, a vždycky si to moc užijeme.

Poslední vydaný track Inland Knights, remix pro Crazy P na Kolour recordings, je podle mě perfektní ukázkou houseových trendů současnosti, deep house, disco, electro, a minimalistické postupy prolínající se v jeden fungující celek. Prozraď mi recept, jak se po dlouhá léta udržet mezi producentskou elitou? Jak si zachovat potřebný odstup a nadhled, nespokojit se s pouhým vykrádáním vlastních úspěšných starších věcí, čehož jsme svědky u mnoha “zasloužilých” producentů?

Díky! Udržet se mezi elitou není něco, co si naplánuješ, že uděláš. My jen prostě děláme takovou hudbu, jakou chceme slyšet, když se jdeme bavit do klubu. Nikdy to nebylo něco, co bysme předem plánovali, nikdy jsme neměli přesnou agendu. Vždycky jsme jen chtěli dělat tracky podle sebe a podle tracků, které nás v té době zrovna inspirovali.

Co si myslíš o současné klubové scéně? Co takzvaný „deep house revival“, o kterém se nyní mluví? Všiml jsem si, že Inland Knights budou mít track na přístí kompilaci německého labelu Cocoon, patřícím Svenu Väthovi, což mě přijde pro „houseové“ producenty jako Inland Knights ještě donedávna zcela nemyslitelné.

On je nějaký revival? Kamarádi vždycky říkali, že to jednou přijde, ale já osobně jsem to nějak moc nezaznamenal. Jednu věc vím naprosto jistě, a to, že máme stálou základnu příznivců,  kteří mají naši hudbu rádi a berou ji dost vášnivě. Ale jestli opravdu přišla houseová obroda, tak je to samozřejmě super. Jen doufám, že to prospěje hlavně lidem, kteří housem žijí a ne jen těm, kteři sledují, co je zrovna trendy. Myslím, že zcela určitě je všeobecně cítit posun k celkově houseovějšímu zvuku. Současný house je v nejlepší kondici a stále přicházejí nový vynikající a originální producenti.

Považuješ se víc za producenta nebo DJe?

No my jsme začali před 18 lety hrát pro Smokescreen sound system a od toho se všechno odvíjelo. Pro mě osobně je hraní první láska a bez produkování se, dá se říct, neobejdeš. Pro nás to byl přirozený vývoj.

Jaký vidíš rozdíl mezi rolí DJe a producenta?

Myslím, že obě role jsou oddělené. Jen to, že jsi dobrý producent ještě neznamená, že jsi automaticky i výborný DJ a naopak. Jako DJ musíš být jinak kreativní než jako producent, je to o výběru tracků a jejich naplánování v průběhu setu, zatímco když produkuješ, je to o vypiplání toho jednoho tracku, na kterém zrovna pracuješ. Jsou to dvě různé pole působnosti a vyžadují rozdílné schopnosti.

Jaké to je mít za sebou 11 let historie Drop Music, Inland Knights fungující stejně dlouho a tvůj Toka project ještě o pár let déle? Napadlo tě někdy v roce 1993, že se budeš na scéně aktivně pohybovat takto dlouho, navíc natolik úspěšně, že jezdíš hrát po celém světě?

Absolutně ne! Samozřejmě, že máš určité ambice a rád si představuješ, jak se věci vyvrbí. Ale to, že se nám doopravdy podařilo vydržet takto dlouho, je nádhera.

Díky za rozhovor!


Andy Riley vystoupí v pátek 23.10. na Sunakashi v klubu Perpetuum v Brně, v sobotu 24.10. na párty Mooove It! v pražském klubu Cross
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016