PARTYINFO
X-RAY BASS
Datum konání: |
01.06.2007 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Abaton |
DJs: |
Sub Focus (uk), Philip TBC, Suki, Pixie, MKS, Beast67 2nd stage - Bassbeast, Bassys, Nemesys |
Na pražský klub Abaton se 1. června snese smršť zlámaných beatů pod taktovkou jednoho z nejuznávanějších djs současného drum’n’bassu. Britský dj a producent Nick Douwma aka SUB FOCUS doslova vtrhl na celosvětovou scénu před několika lety, kdy si jeho nevídaného talentu povšiml šéf labelu Ram Records, legendární Andy C.
Stačilo několik originálních a devastujících tracků (Down the Drain, Soundguy, X-Ray…), aby se ze Sub Focuse stal ve velmi krátké době světově uznávaný producent. Jeho tracky mají charakteristický melodický zvuk a drtivé basy, jeho sety jsou zážitkem, který si rozhodně nenechte ujít.
To ale zdaleka není všechno, protože v Abatonu na "X-Ray Bass" navíc vystoupí elita českých djs. Můžete se těšit na skvělého Philipa TBC, Sukiho a Pixieho z T2B a na mnoho dalších. Na druhé stagei budou hrát Rich, Basstien /BASSBEAST/ & Appu, Technical /BASSYS/, mikrofonu se ujme MC Jacob. Samozřejmě nebude chybět ani pořádná porce ragga junglu!
O videoprojekci se postarají lidé z projektu PureA.cz.
Sub Focus
Několik tracků zkompilovaných během roku 2004 udělalo z Nicka aka Sub Focuse jednoho z nejuznávanějších producentů drum and bassu. Do povědomí DJs, producentů i celé d’n’b scény se zapsal zejména technicky dokonalými a originálně znějícími tracky. Kyselý a temný Acid Test, jednoduchý, ale zároveň devastující Strobe, raggajunglově laděný nářez Soundguy, nebo drsný hudební rentgen X-Ray k ním rozhodně patří. Během několika měsíců se Sub Focus stává pevnou součástí legendárního labelu Ram Records (Andy C, Moving Fusion, Shimon…). Není snad třeba dodávat, že ocenění "Best Breakthrought Producer" (Největší Producentský Objev) je určitě právě pro talenty, jako je Sub Focus.
I když byl Nick posedlý taneční hudbou, jeho tvorba i kulturní zázemí se zpočátku točilo hlavně okolo rocku. Jeho první zkušenost s tvorbou hudby pochází z doby, kdy hrál ve školní kapele na basu. Jeho působení v kapele ale zanedlouho skončilo – Nicka pohltila taneční hudba a její nekonečná proměnlivost a pestrost zvuků. Incredible od General Levyho, nebo počátky Prodigy jsou jedny z příčin jeho propadnutí zlámaných beatům.
Už ve třinácti letech se Nick pokoušel vytvářet elektronickou hudbu, jeho experimenty ale zanedlouho přerostly v opravdovou tvorbu. Možná by nebylo od věci říct, že se všechno učil sám – z manuálů hudebních programů, které pročítal stránku po stránce.
Netrvalo to dlouho a pořídil si gramce, aby si mohl drumandbass vychutnávat i ve zmixované podobě a přímo z desek. I když ví, že DJing a produkce spolu jednoznačně souvisí, ještě raději než mixování se věnuje produkci, protože právě ta nabízí nekonečné možnosti. Velké věci se začaly dít až v roce 2002, kdy se Nick rozhodl brát skládání zcela vážně a přihlásil se na vyhlášený kurz zvukového inženýrství v Londýně. Tam oprášil svoje schopnosti a zašel ještě hlouběji do světa chápání konceptu zvuku.
Po nějaké době dal Sub Focus dohromady pár tracků na CD. Ty rozdal několika kamarádům, aby zjistil jejich reakce. Jeden z nich nerespektoval jeho přání, aby experiment raději nikomu nepouštěl, a vydal se přímo za legendou d'n'b a vlastníkem vyhlášeného labelu Ram Records, jímž nebyl nikdo jiný, než sám Andy C. Ten spatřil v Sub Focusovi velký talent a originalitu. Za několik hodin mu volal s nabídkou releasu na sesterském labelu Frequency. Během několika týdnů se tak zrodila první Sub Focusova deska Down The Drain/ Hotline. Za pár měsíců Sub Focus všem potvrdil, že do Ram Records rozhodně patří, když mu byla vydaná další placka – Acid Test/ Get On Up - znovu na labelu Frequency. Jeho brilantní track Strobe se objevuje na albu Chapter six vydaným Ram Records. Všechny jmenované tracky a ještě mnoho dalších (Lost Highway, Ghost, Blue Note, Citizen Kane, Airplane, Swamp Thing, Special Place….) se dočkalo velké podpory z řad DJské elity (např. Pendulum jeho tracky ve svých setech vynechají jen vyjímečně). Začal se o něj vážně zajímat tisk, rádio a hlavně velké množství DJs z celého světa. Není se čemu divit, bez takových talentů, jako je Sub Focus, by drum and bass jen těžko hledal důstojnou cestu v novém tisíciletí.