PARTYINFO
FUNKOMAT: REBIRTH OF A LEGEND
Datum konání: |
22.05.2004 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Abaton |
DJs: |
Rico, Orion, Maceo, Milan Kroužil |
Live: |
Jazzie B & The Soul II Soul Soundsystem, Pablo’s Majic Karpet (Mexico) |
Hudební stanice MTV Europe se rozhodli podpořit něco opravdu vyjímečného!
Funkomat: Rebirth of a Legend Vám představí z 90% originální hudbu včetně DJské produkce tak, jak to lidé u nás většinou neznají. Mozaika plná klasického funku a černé muziky v čele s legendárními Soul II Soul soundsystem (UK).
Abaton 22.5.2004 start ve 21.00 h
Hodně muziky za málo peněz na www.funkomat.cz
MTV Europe
MTV Europe přijíždí do Prahy se svým pořadem Dance Floor Chart, s kterým cestuje po celém světě a oslovuje nejoblíbenější kluby a party současnosti. Vj Becky Griffin natočí v Praze DFC přímo na party, takže všichni, kteří se na party dostaví se stanou jeho součastí, a možná si vás charismatická Becky Griffin vybere I k natočení rozhovoru. DFC bude odvysílán na MTV Europe v měsíci červnu.
Celá akce bude podporována na MTV Europe formou spotů a informacemi o Funkomatu.
Organizátorem akce je společnost Partnership Films, která se zabývá výrobou audiovizuálních děl. Jednou z hlavních aktivit je produkční servis, koprodukce a spolufinancování zahraničních projektů. Partnership Films je partnerem MTV v České republice.
Ptáte se, co je to vlastně Funkomat?
Funkomat je hudebně vizuální spojení, alternativou současným
klubovým nocím. Celá noc se nese ve znamení stylu FUNKY, a to ať v jeho
nejranější podobě, tak až po podobu současnou, vinylovou. Jde vlastně o procházku historie funku od dob George Clintona a Jamese Browna až po
jeho současnost.
Hvězdy večera:
Hlavními hvězdami budou bezesporu Soul II Soul soundsystem, kterých se dodnes celé davy lidí nemohou dostatečně nabažit, v čele s Jazziem B, se kterým vyšplhali na přední místa žebříčku se skladbami “Keep On Moving” a “Back To Life”. Soul II Soul vždy patřili mezi známá jména i u nás. Soul II Soul jsou kořeny funku a hip hopu, jsou těmi, kteří udávají styl a směr dodnes …. Mají svůj slogan – “Šťastný obličej, fantastické basy, pro milující rasu” (“A happy face, a thumpin’ bass for a lovin’ race…”) mají své oblečení s typickým logem “Funki Dred”…….. dostanou i Vás …. a nás ?
Proto na Funkomatu nebudou chybět dva věčně nadržený chlápci, kteří si myslí, že hraním na divných diskotékách konečně někoho uloví. Kdo jiný než Roman Holý a Matěj Ruppert a jejich speciálně připravený set plný diska a funku G Point Hunters.
Dále Vás překvapí mexická lahůdka Pablo’s Majic Karpet /Mexico City Funk/ nebo snad samostatně Tonya Graves & Nech sa páčí ? A co takhle poprvé spolu DJ Cut Dem a živý virtuozové Jazz Efftarat, neboli jeden z nejoriginálnějších batlle djs s ohromným přehledem a výběrem hudby a k tomu Jazz Efftarat v originálním premiérovém vystoupení
Kuba Soulcheck /Funkomat president/ který ví opravdu nejvíc o tanečním funku a naservíruje vám ho s pořádnou oblohou. Dále se těšte na zpěvačku z New Yorku, která je v současné době v naší krásné výsce, a která bude jamovat snad celou noc .. potlesk pro kouzelnou Samuru, dále jako djs Rico, Orion z PSH nebo snad pumpař Maceo, či mimozemský bard Milan Kroužil ??? je to jen a jen na Vás, ale my jsme tu možná přesně pro Vás….
Celým večerem Vás provede charismatický Mr. Shaftman.
Kdo je Mr. Shaftman?
Celým Funkomatem Vás bude provázet Mr. Shaftman – to je černej chlápek, který se moc nemůže ukazovat ve své milované Americe, ale k smrti miluje Funk, a vše, co je s ním spojený. A protože se docela nudí a peněz má dost, tak utrácí za to takovýhle mejdan.Prostě jenom chce, aby
se lidi bavili, oblékli se do něčeho úplně šílenýho a slyšeli muziku, která roztancuje I člověka v sádře.
Mr. Shaftman je samozřejmě na každým takovým večírku, ale dostat se k němu není zase tak jednoduchý. Samozřejmě bude I v Abatonu a možná se k němu dostanete I vy , pokud ovšem oblafnete jeho ochranku a nebo se zalíbíte některé z jeho krásek.
Funkomat sms hra
Ten kdo pošle nejvíce sms vyhrává skútr Kentoya Slide, více na www.funkomat.cz
Vstupenky v předprodeji v síti Ticketpro a na www.ticketpro.cz
Cena 350 Kč /+poplatky/, namístě za 450 Kč.
Ste prostě skvělej. Perfektní. Ty brejle.hua. jak to děláte?
Tvrdě. Jako na Kubě.
A ty seš teda z Kuby?
Otec byl boxer. Jako všichni kubánci. Miloval kuba libre. Musel to bejt kubánec! Učil mě plavat prostě tak, že mě hodil do vody. Dělá to tak spousta kubánců. Já přeplaval.
Jaký se hraje na Kubě funky?
Stejný jako se hrálo tady za Husáka. Hodně dechů. Mono.
Funkomat a vaše jméno - to je dvojka - mistr Shaftsman.
No zatim sem nebyl nemocnej, (zaťuká na dřevěné futro žižkovského bytu) tak sem se stavil. Jedině na tomhle mejdanu uslyšíš funky stereo.
Na Funkomat - magič brát nemusíš. Prý se tam hraje funky.
Yes. Funk.
Celou noc?
Just Funk.
Hodně nahlas?
Funk! Funk! Funk! (křičí na mě)
Lehký funky tep. Jak to všechno začalo? Jak ses dostal až sem? Na východ. Do Čech. Na Moravu a do Slezska? Pracoval jsi snad na pumpě jako Maceo?
Oh. pil sem trochu jiný kafe.v bronxu, hádky s indiánama, kožichy po kolena, lízat kadilak, kouřový skla, las vegas, hop trip trop, bitka zlatejch prstenů, skok, lufthanza a mercedes ještě s kulatejma světlama, křídlo a stupnice C1 - C2 -doprava, doprovod, východ, money plný kapsy, zaděláš a těsto kyne, burza možná kupony, žetony, krutony seď pleť – mléčná čokoláda teď vede cesta z jungle do pralesa tepů dědků s kloboukama funky,funky, remembr ouhčačá, ruka mezinohama je billy džíny sv. michaeli oroduj za prince a symboly čas letí rychlostí concorde - hlava sklopená sem tady -políbim zemi a holka z vaší školky nese chleba "koloniál" a sůl. Sou drugsnad zlato? Lížu to! Švédky maj žlutý pusy.
Je tanec podmínkou slušné funky zábavy?
Move your body proboha člověče co víc je sexy - funky! Sex-funky-funky-sex. Pořád dokola, nekonečná cesta vesmírem. Tak klidně stůj. Vyhučená bambule. Naprázdno. Nic. Nenech se lapit rytmem bičů spermií. když to vydržíš. řeknu Sandře že si kanec!
Beru mistr Shaftsman, budu si podupávat pravačkou.
Bacha na ponožky. Na funkomatu se rolujou.
Je Sandra švédka?
Švédek je I na funkomatu málo hochu.
A jinak? Berou? Berou? Řekněme s nadsázkou?
Řeknu to takhle: Funkomat je rybník plnej plotic, štik a tumorů. Úhoř nezůstane suchej.
“Naše počátky patří do doby, kdy jsme se po světě pohybovali autobusem č. 14 a v nákupním vozíku ze supermarketu”. To Vám řekne Jazzie, když hovoří o svých začátcích se zvukovou aparaturou. A právě díky odhodlání, touze, vynalézavosti, vášni, nadšení, energii, ambicím a hlavně prosté lásce k muzice se Soul II Soul dostal tam, kde je dnes.
Jazzie se poprvé dostal do světa heavy basů zvukových aparatur, když mu bylo teprve 13. Jazzie a jeho kamarád ze školy, který měl přezdívku Daddae, následovali své starší bratry a založili skupinu Jaz Rico zaměřenou převážně na reggae. Po třech letech učňovského hraní ve skupině Jah Rico, Jazzie a Daddae změnili styl a začali hrát oduševnělejší hudbu. Tak vznikl Soul II Soul.
“Název Soul II Soul nás nenapadl jenom díky muzice, kterou jsme hráli, ale zároveň to vyjadřovalo nás dva – mne a Daddeaho – dvě duše, které se pohybují společně. Takový vztah jsme mezi sebou měli odmalička. On je téměř nedílnou součástí všeho, co dělám. Moc si toho mezi sebou neřekneme, ale téměř vše co jsme udělali, jsme udělali společně”. A že se toho od dob, kdy hráli na narozeninových oslavách a při poledních přestávkách ve škole, stalo hodně.
Při odchodu ze školy řekla Jazziemu poradkyně pro budoucí kariéru, že práci v hudebním průmyslu mu sehnat nemůže a “zdvořile” mu navrhla, aby se stal mlékařem nebo inženýrem BT. Jazzie se tudíž rozhodl pro svou druhou velkou vášeň – sport. Odešel na vysokou školu učit tělocvik. Po šesti měsících Jazzie zjistil, že to pro něj opravdu není to pravé a vrátil se zpátky k Soul II Soul.
Do té doby si Soul II Soul již dokázala vybudovat postavení na místní úrovni, ale stále potřebovala peníze. Členové ještě nebyli v pozici, kdy by mohli opustit svá zaměstnání. Jazzie pracoval pro RNIB jako technik a vyráběl slepecké knihy. Po osmnáctých narozeninách začal pracovat pro Tommy Steele jako obsluha u kazet. Setrval tam následující dva roky. Jako jeden z mála černochů pracujících v tomto oboru v té době musel Jazzie občas snášet nepřátelské prostředí. “Na jednu stranu mne to rozčilovalo, ale zjistil jsem, že existují oblasti, do kterých se moc nehrneme, protože vždy chceme být zcela krytí. Docela mne to zocelilo”.
Možná to byla právě tato zkušenost, která pomohla Jazziemu vytvořit prostředí, které bude přijato širokou veřejností. S baleárskými rytmy a novým stylem s názvem Acid House se skladištní scéna ocitla v plném proudu již v polovině osmdesátých let. Soul II Soul na tuto scénu přirozeně zapadla svou kreativitou. “Byli jsme velmi bohémští, tak jako prvotní hudba. Nikdy jsme neměli tradiční mluvčí, při tanci jsme používali ohňostroje, na svých house party jsme měli transparenty!” Bělošské příznivce střední třídy tyto skladištní akce oslovily.
Soul II Soul poté živě vystoupila v legendárním Africkém Centru v londýnské Covent Garden. Tam předvedli co skutečně umí. Narozdíl od jiných hudebních stylů z obdobného soudku, Soul II Soul nebyl pouze o významných DJ jménech, ale byl hlavně o vibracích. A tyto vibrace nezískaly pouze větší oblibu o posluchačů, ale navíc došlo k vytvoření nové scény. “V Africkém Centru byli lidé z nejrůznějších sfér. Šlo o velmi rozmanitý zástup lidí. Jako Benetton”.
Představení v Africkém Centrum zaujalo představitele nahrávacích studií a zanedlouho už Soul II Soul pronásledovali. V roce 1986 se Soul II Soul upsala společnosti Virgin jako umělecká kapela. Toto spojenectví přineslo skupině Soul II Soul nevídaný úspěch.
Styl skupiny Soul II Soul byl originální, nový, čerstvý a nakažlivý, ale navíc šlo o záležitost Spojeného království. Byli na domácí půdě. Reprezentovali zemi, aniž by se jí odcizili. A celé davy lidí se toho nemohly dostatečně nabažit. Jazzie se vyšplhal na přední místa žebříčku se skladbami “Keep On Moving” a “Back To Life”. A Soul II Soul brzy patřila mezi známá domácí jména.
V Londýně byly tři obchody, které prodávaly oblečení skupiny Soul II Soul s typickým logem “Funky Dred”, jejich nahrávky, prostírky, šperky a doplňky. Dokonce měli svůj slogan – “Šťastný obličej, fantastické basy, pro milující rasu” (“A happy face, a thumpin’ bass, for a lovin’ race.”). Objevovali se na akcích v domácích nočních klubech po celém Spojeném království a stejně tak v cizině, pořádaly se koncerty, objevovali se v rádiu a v televizi a na londýnském rádiu Kiss FM měl Jazzie svůj pořad.
Amerika vřele přijala Jazzieho B a Soul II Soul. V roce 1990 získali dvě ceny Grammy. Jazzie získal klíče k sedmi městům v USA včetně Los Angeles a New Yorku a NAACP mu udělila čestné ocenění. V Americe se dokonce drží den Soul II Soul.
Po úspěchu v Americe přišla řada dalších spoluprací s nahrávacími společnostmi. Soul II Soul se upsala společnosti Motown a brzy následovala produkční dohoda se společností Epic. Zároveň stále platila dohoda se společností Virgin ve Spojeném království. Po osmi letech spolupráce se společností Virgin Richarda Bransona, která byla svědkem změny značky z nezávislé na hlavní, Jazzie podepsal uměleckou dohodu se společností Island v roce 1996.
Od počátku těchto opojných, profilových dnů na konci osmdesátých let až do dneška, Jazzie B nejen že vytvořil řadu úspěšných sestřihů pro Soul II Soul, ale zároveň se mu podařilo produkovat a remixovat nahrávky např. pro The Fine Young Cannibals, Incognito, Maxi Priest, Charlene Smith, James Brown, Kym Mazelle, Rose Windross, Family Stand, Cheryl Lynn, Public Enemy, J.T. Taylor, Johnny Gill, Charlotte, Caron Wheeler, Isaac Hayes, Sinead O’Connor, Alison Williams, Teena Marie, Ziggy Marley, The Jones Girls, Nas a Destiny's Child. Někde v průběhu času si podal ruku s princem Charlesem a dokonce sdílel šatnu s legendárním Sammy Davisem Juniorem.
K dnešnímu dni Soul II Soul prodala více než 6,8 milionu kusů nahrávek ve více než 35 zemích po celém světě. Jazzie má svou akreditaci na více než 35 milionech nahrávek ve více než 100 zemích a Soul II Soul má své skladby na více než svou stovkách kompilačních CD. Vystupovali ve více než 20 zemích a objevili se na nejznámějších světových scénách včetně Wembley a včetně New Yorkského divadla Universal Ample Theatre.
Díky těmto zkušenostem a spolupráci se jmény jako je například Don Taylor (bývalý manager Boba Marleyho, který působil jako manager i pro Soul II Soul), Chris Blackwell a Richard Branson se Jazziemu podařilo získat dovednosti, díky kterým se stal jedním z nejúspěšnějších podnikatelů ve Spojeném království.
Jazzie v současné době řídí úspěšnou nezávislou společnost Soul II Soul Recordings,vlastní nejmodernější studio v Londýně a plánuje stavbu dalšího studia a rekreačních chat na svých třech a půl akrech půdy v oblasti Antigua. Připravuje mluvené komentáře pro rádio a televizi a jeho skladba “Keep On Movin” byla použita v rámci televizní reklamy na Renault Clio. Mary J. Blige nedávno představila cover verzi skladby “Back To Life”. Jazzie též pravidelně připravuje rozhlasový pořad pro vysílání v letadlech společnosti Virgin Atlantic.
Pro Jazzieho jako pro muže, který se považuje za “poskytovatele potěšení”, je nezbytné, aby se udržel na klubové scéně. “Fungovat jako zvuková aparatura je pro mne velmi důležité, stále se v klubech objevuji jako DJ. A společnost se řídí stejně jako zvuková aparatura. Všechno je stejné jako dříve, akorát se změnila doba. Prakticky vzato jsme stále zvukovou aparaturou. Zpěváci a umělci jsou našimi MC a místo mixování pásek nyní vyrábíme desky a CD”.
Takže zatímco Jazzie B už si nepůjčuje vozíky v supermarketu a pravděpodobně už dlouhou dobu neviděl interiér autobusu č. 14, hudební smýšlení stále pramení z počátků Soul II Soul.
No původně Pablo´s Majic Karpet neměli žádného Pabla. Byl jsem to jen já Hiadi (kytara) a Rainbow (saxofon). Potkali jsme se v ulicích Mexica City, hráli jsme na každém rohu kde jen to bylo možné, ale bylo těžký mít 15 let a hrát ve stresu Mexica City se svým africkým přítelem Rainbowem.
Po chvíli hledání Rainbow potkal Pabla (bicí), který nás pozval na společný jam. S Pablem vystupoval Jachu (basa) a další kytarista. Pablo s námi začal chodit do stresu ulic Mexica City. A bylo náročné nosit těžké bubny přes celý město a navíc ještě jeho koberec, úplně všude... A odtud je jméno Pablo`s Magik Carpet, tam se kouzlo stalo skutečností (i když tam vždy bylo, but ya know!!!). Pak se připojil Jachu. Nechodili jsme každý den, každý z nás měl jinou práci, a snahu přežít ve velkém městě.
Po chvíli musel Rainbow odjet za svou ženou Citlaly do USA Washington D.C.. Museli jsme hrát. Pak já Hiadi jsem musel zpátky do Ameriky, Miami F,L nahrávat k bratrancům. Zůstal jsem tam 8 měsíců do doby kdy už sem nemohl... V tom samém čase Rainbow byl už zpátky v Mexiku, hrál s Jachuem, Pablem a novým kytaristou E-Kingem.
A v tomhle čase začala hrát celá kapela v Mexiku, ale nechtěli jsme zůstat ve městě a tak jsme se rozhodli odjet kamkoli. Vydali jsme se na pláž Puerto escondido v Oaxaca Mexiku. Pablo s námi však z určitých důvodů nemohl jet a tak jsme hledali bubeníka. Mysleli jsme na našeho starého přítele. Omar byl v Puertu takže jsme se potkali na pláži a nevěděli jsme co se bude dít dál.... Jen jsme věděli, že chceme pryč, a všechno fungovalo dobře, všichni jsme se cítili, že jsme The Brothers.
A protože Pablo nikdy nepřijel, přejmenovali jsme se na Pablo´s Majic Karpet .......... Frekvence, kterou nemůžete ignorovat!
A náš příběh teď pokračuje v Čechách.