PARTYINFO
BREAKBEAT CONFERENCE - THE MATCH
Datum konání: |
07.03.2003 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Abaton |
DJs: |
tribal house breaks stage - Lee Coombs (Finger Lickin´, UK), Cubik, Lana, Dušan Only One breakbeat stage - Rennie Pilgrem (TCR, UK), Voita + MC Adrenalin, Philip TBC, Ottoman |
Popis: |
předprodej: Ticketpro, Ticketportal vstup 250/300 CZK |
Last info, line-up
Noc dlouho očekávaného souboje se blíží a bojovníci již brousí hrany svých vinylů. Pro páteční noc vznikne v prostoru Abaton jedinečný breakbeatový klub. Tomuto účelu poslouží množství dekorací, kvalitní zvuk a světla a hned dvě taneční scény. Ty budou situovány na příjemný sklepní bar a přilehlý floor. Jak jistě víte Breakbeat Conference je večer nespoutaného běsnění a hedonismu, k tomu připočítejte ty nejtanečnější rytmy v této i kterékoliv jiné galaxii, souboj dobra s ještě větším dobrem Rennie Pilgrema, Lee Coombse a váš oblíbený mejdan je na světě.
Rennie Pilgrem byl 28.2. v nejprestižnější světové breakbeatové anketě Breakspoll vyhlášen Nejcennějším mužem scény pro rok 2002.
Line-up:
tribal house breaks stage
21.30 - 23.00 Cubik
23.30 - 01.30 Dušan Only One
01.30 - 04.00 Lee Coombs (Finger Lickin', UK)
04.00 - 05.30 Lana
breakbeat stage
22.00 - 24.00 Ottoman
00.00 - 02.00 Rennie Pilgrem (TCR, UK)
02.00 - 04.00 Voita + MC Adrenalin
04.00 - 05.30 Philip TBC
Více info na www.lighthouse.cz/conference nebo v pořadu Breakbeat Conference - Radio 1 (út 18:00-19:00).
Vstupenky v sítích Ticketpro a Ticketportál za 250 Kč + poplatek, bez poplatku v obchodě Vinyl.cz Offline, TWM komplex, Lesnická 4, Praha 5.
Interview - Rennie Pilgrem
Noc dlouho očekávaného souboje se blíží a bojovníci již brousí hrany svých vinylů. Pro páteční noc vznikne v prostoru Abaton jedinečný breakbeatový klub. Tomuto účelu poslouží množství dekorací, kvalitní zvuk a světla a hned dvě taneční scény. Ty budou situovány na příjemný sklepní bar a přilehlý floor.
Rennie Pilgrem byl 28.2. v nejprestižnější světové breakbeatové anketě Breakspoll vyhlášen Nejcennějším mužem scény pro rok 2002.
Line-up:
tribal house breaks stage
21.30 - 23.00 Cubik
23.30 - 01.30 Dušan Only One
01.30 - 04.00 Lee Coombs (Finger Lickin', UK)
04.00 - 05.30 Lana
breakbeat stage
22.00 - 24.00 Ottoman
00.00 - 02.00 Rennie Pilgrem (TCR, UK)
02.00 - 04.00 Voita + MC Adrenalin
04.00 - 05.30 Philip TBC
Více info na www.lighthouse.cz/conference nebo v pořadu Breakbeat Conference - Radio 1 (út 18:00-19:00).
Vstupenky v sítích Ticketpro a Ticketportál za 250 Kč + poplatek, bez poplatku v obchodě Vinyl.cz Offline, TWM komplex, Lesnická 4, Praha 5.
Interview - Rennie Pilgrem
Rennie Pilgrem je jeden z mužů, kteří skutečně utváří breakbeatovou scénu. Jako majitel jednoho z nejrespektovanějších britských labelů TCR, dal také příležitost vydávat desky mnoha talentům, ze kterých vyrostly hvězdy. O jeho váženosti svědčí i titul nejužitečnějšího muže na breakbeatové scéně, který získal před pár dny v anketě breakspoll.
Můžeš nám říct něco o tvých hudebních začátcích?
Můj otec byl jazzový trumpetista, já hrál od dětství na piáno a pak na saxofon. Dalo by se říct, že jsem vyrostl na jazzu a "černé" hudbě.
Byl jsi součástí rave scény, co tě přimělo pustit se do breakbeatu?
Rave byl breakbeatový (hardcore), díky Ellis Dee se tohle semínko ve mně rozvinulo a vyrostlo.
Jak jsi přišel na myšlenku vlastního labelu Thursday Club Recordings?
Rave zrychlil a zhloupnul. TCR pro mě byla cesta k vydávání vlastních věcí s rozumným tempem.
S Adamem Freelandem jste taky založili Friction, můžeš o něm něco říct?
Adam vydal něco pro můj Philadelphia Bluntz project, slyšel moje breakové věci a pak jsme se rozhodli otevřít klub, který by reprezentoval nový zvuk breakbeatu v protikladu bigbeatu. Dali jsme se dohromady ještě s Tayem (MOB) a Ianem Williamsem a nazvali náš zvuk NU SKOOL, aby lidi věděli že to není ten cheesy Big Beat.
Jaký je tvůj názor na trance labely jako Perfecto nebo Hope, které se nyní pouští na půdu breakbeatu?
Nejsem možná úplně objektivní protože právě pracuju na mix albu pro Perfecto (další díl Perfecto Breaks, první míchal Lee Coombs pozn.) Ale řekni, chceš aby trance labely podporovaly breakbeat? Mají velké publikum a čím víc lidí uslyší breakbeat tím líp. Tak to je. Spousta lidí co je zatracují, se jenom bojí, že na ně zbude menší kus koláče. Já chci aby byl breakbeat tak velký jako drum'n'bass.
Který z tracků nebo remixů, na kterých jsi pracoval máš nejradši?
Nejspokojenější jsem asi s remixem skladby ESKIMO (společně s BLIMEM na TCR pozn.), protože na něj byly fantastické reakce. Potom taky COUS COUS s Uberzone, protože je opravdu velký talent (a dobře líbá).
Jaký je hlavní rozdíl mezi housem/technem a breakbeatem?
Breakbeat není postavený na 4/4 kopáku.
Objevil jsi mnoho nových talentů. Na koho jsi nejpyšnější?
Když jsem objevil BLIMa, tak rozvážel pizzu. Podívej se na něj teď.
Co bys řekl o Lee Coombsovi, který přijede do Prahy s tebou?
Lee a Meat Katie udělali nejvíc pro představení breakbeatu houseovému publiku. Pomohli, aby se stal populární u house DJů, a za to by měli být velmi silně poplácáváni po zádech.
Co soudíš o boomu breakbeatu v Austrálii?
Myslím, že to je fantastický, je to asi nejvíc pulsující scéna na světě.
Kdo podle tebe v současnosti posouvá breakbeat nejvíc dopředu?
Nevím. Abych řekl pravdu, tak už mě nebaví ta techy programátorská část scény. Já chci dělat rozjetou muziku, která lidi roztančí. Ale někde nejspíš sedí nějaký děcko s vyrážkama, bez holky a se spoustou času nadávat na muzikanty tam venku, který se opovažují netvořit komplikovaný a překombinovaný temný věci.
Co jsi slyšel o ČR? :)
Že paříte o život, a že Praha je krásné město.
Už se k vám těším.
Lee Coombs - biografie
Rennie Pilgrem je jeden z mužů, kteří skutečně utváří breakbeatovou scénu. Jako majitel jednoho z nejrespektovanějších britských labelů TCR, dal také příležitost vydávat desky mnoha talentům, ze kterých vyrostly hvězdy. O jeho váženosti svědčí i titul nejužitečnějšího muže na breakbeatové scéně, který získal před pár dny v anketě breakspoll.
Můžeš nám říct něco o tvých hudebních začátcích?
Můj otec byl jazzový trumpetista, já hrál od dětství na piáno a pak na saxofon. Dalo by se říct, že jsem vyrostl na jazzu a "černé" hudbě.
Byl jsi součástí rave scény, co tě přimělo pustit se do breakbeatu?
Rave byl breakbeatový (hardcore), díky Ellis Dee se tohle semínko ve mně rozvinulo a vyrostlo.
Jak jsi přišel na myšlenku vlastního labelu Thursday Club Recordings?
Rave zrychlil a zhloupnul. TCR pro mě byla cesta k vydávání vlastních věcí s rozumným tempem.
S Adamem Freelandem jste taky založili Friction, můžeš o něm něco říct?
Adam vydal něco pro můj Philadelphia Bluntz project, slyšel moje breakové věci a pak jsme se rozhodli otevřít klub, který by reprezentoval nový zvuk breakbeatu v protikladu bigbeatu. Dali jsme se dohromady ještě s Tayem (MOB) a Ianem Williamsem a nazvali náš zvuk NU SKOOL, aby lidi věděli že to není ten cheesy Big Beat.
Jaký je tvůj názor na trance labely jako Perfecto nebo Hope, které se nyní pouští na půdu breakbeatu?
Nejsem možná úplně objektivní protože právě pracuju na mix albu pro Perfecto (další díl Perfecto Breaks, první míchal Lee Coombs pozn.) Ale řekni, chceš aby trance labely podporovaly breakbeat? Mají velké publikum a čím víc lidí uslyší breakbeat tím líp. Tak to je. Spousta lidí co je zatracují, se jenom bojí, že na ně zbude menší kus koláče. Já chci aby byl breakbeat tak velký jako drum'n'bass.
Který z tracků nebo remixů, na kterých jsi pracoval máš nejradši?
Nejspokojenější jsem asi s remixem skladby ESKIMO (společně s BLIMEM na TCR pozn.), protože na něj byly fantastické reakce. Potom taky COUS COUS s Uberzone, protože je opravdu velký talent (a dobře líbá).
Jaký je hlavní rozdíl mezi housem/technem a breakbeatem?
Breakbeat není postavený na 4/4 kopáku.
Objevil jsi mnoho nových talentů. Na koho jsi nejpyšnější?
Když jsem objevil BLIMa, tak rozvážel pizzu. Podívej se na něj teď.
Co bys řekl o Lee Coombsovi, který přijede do Prahy s tebou?
Lee a Meat Katie udělali nejvíc pro představení breakbeatu houseovému publiku. Pomohli, aby se stal populární u house DJů, a za to by měli být velmi silně poplácáváni po zádech.
Co soudíš o boomu breakbeatu v Austrálii?
Myslím, že to je fantastický, je to asi nejvíc pulsující scéna na světě.
Kdo podle tebe v současnosti posouvá breakbeat nejvíc dopředu?
Nevím. Abych řekl pravdu, tak už mě nebaví ta techy programátorská část scény. Já chci dělat rozjetou muziku, která lidi roztančí. Ale někde nejspíš sedí nějaký děcko s vyrážkama, bez holky a se spoustou času nadávat na muzikanty tam venku, který se opovažují netvořit komplikovaný a překombinovaný temný věci.
Co jsi slyšel o ČR? :)
Že paříte o život, a že Praha je krásné město.
Už se k vám těším.
Lee Coombs - biografie
Pakliže se na loňském OAF objevil Lee Coombs jako jedna z největších nadějí breakbeatu, na Breakbeat Conference o tři čtvrtě roku později již přijíždí jako jeden z těch, kdo tuto scénu táhnou rychle kupředu. Lee Coombs společně třeba s Meat Katiem odvádí solidní kus práce při popularizaci breakbeatu. Jejich pojetí těžko definovatelného beatu na pomezí breaks a house totiž zanáší víc a víc zlomených desek do kufrů housových DJů, do klubů, do rádií, prostě všude. V loňském roce Leeho kredit definitivně stvrdila jedna ze šedých eminencí britské scény Paul Oakenfold, když si ho vybral pro první díl míchané kompilace Perfecto Breaks.
Lee se na scéně pohybuje v podstatě od jejích počátků. S hraním začínal v roce 89 na ravech v okolí Londýna a Cambridge a se zvukem undergroundu zůstal navždy svázán. Jak sám říká, nedokáže ve své tvorbě jasně vystopovat nějaké majoritní vlivy, spíše se vyvíjí sám. "Základ je pochopitelně v Old Schoolu, je tam prvek tribalu a progressive a celé se to neustále posunuje. S tím jak se nové vlivy objevují, tak je i já vstřebávám a projevují se v mojí tvorbě."
První plod jeho bohaté tvorby vyšel v roce 91 pod pseudonymem The Invisible Men na Orbital Records, další singly vydává na vlastních Paradise Recordings, Pumpin' Vinyl, velmi populární jsou také electrem ovlivněné Zoid a Thrust.
V roce 1998 došlo k jednomu ze zatím nejvýznamnějších mezníků Leeho kariéry. Jako zaměstnanec distribuce Intergroove, zásoboval deskami i proslulý Vinyl Addiction, obchod na Camdenu úzce spjatý s labelem Finger Lickin'. Díky tomu se seznámil s jedním z majitelů labelu Justinem Rushmorem (Soul Of Man), tomu pustil demo svojí skladby Sky Juice. Slovo dalo slovo a Sky Juice byl záhy Coombsovým prvním singlem na této perle mezi vydavatelstvími. (Letos mimochodem Finger Lickin' získalo v anketě breakspoll titul labelu roku).
Od té doby a zejména od vydání Future Sound Of Retro řady Leeho fanoušků houstnou geometrickou řadou. Způsob jakým kombinuje old school acid a house s neotřelými breakbeatovými vzorci ho brzy dovedly k remixům takových hvězd jako Moby, Lamb nebo samotní New Order. O nespoutané dravosti jeho setů snoubících tribal a progressive house s breakbeatem, jsme se mohli přesvědčit na loňském OAF, kde Coombs díky absenci Dominica B. ze Stanton Warriors odehrál neuvěřitelný pětihodinový set společně se zbylým Warriorem Markem Yardleym.
Profil Rennieho Pilgrema
Pakliže se na loňském OAF objevil Lee Coombs jako jedna z největších nadějí breakbeatu, na Breakbeat Conference o tři čtvrtě roku později již přijíždí jako jeden z těch, kdo tuto scénu táhnou rychle kupředu.
Lee se na scéně pohybuje v podstatě od jejích počátků. S hraním začínal v roce 89 na ravech v okolí Londýna a Cambridge a se zvukem undergroundu zůstal navždy svázán. Jak sám říká, nedokáže ve své tvorbě jasně vystopovat nějaké majoritní vlivy, spíše se vyvíjí sám. "Základ je pochopitelně v Old Schoolu, je tam prvek tribalu a progressive a celé se to neustále posunuje. S tím jak se nové vlivy objevují, tak je i já vstřebávám a projevují se v mojí tvorbě."
První plod jeho bohaté tvorby vyšel v roce 91 pod pseudonymem The Invisible Men na Orbital Records, další singly vydává na vlastních Paradise Recordings, Pumpin' Vinyl, velmi populární jsou také electrem ovlivněné Zoid a Thrust.
V roce 1998 došlo k jednomu ze zatím nejvýznamnějších mezníků Leeho kariéry. Jako zaměstnanec distribuce Intergroove, zásoboval deskami i proslulý Vinyl Addiction, obchod na Camdenu úzce spjatý s labelem Finger Lickin'. Díky tomu se seznámil s jedním z majitelů labelu Justinem Rushmorem (Soul Of Man), tomu pustil demo svojí skladby Sky Juice. Slovo dalo slovo a Sky Juice byl záhy Coombsovým prvním singlem na této perle mezi vydavatelstvími. (Letos mimochodem Finger Lickin' získalo v anketě breakspoll titul labelu roku).
Od té doby a zejména od vydání Future Sound Of Retro řady Leeho fanoušků houstnou geometrickou řadou. Způsob jakým kombinuje old school acid a house s neotřelými breakbeatovými vzorci ho brzy dovedly k remixům takových hvězd jako Moby, Lamb nebo samotní New Order. O nespoutané dravosti jeho setů snoubících tribal a progressive house s breakbeatem, jsme se mohli přesvědčit na loňském OAF, kde Coombs díky absenci Dominica B. ze Stanton Warriors odehrál neuvěřitelný pětihodinový set společně se zbylým Warriorem Markem Yardleym.
Profil Rennieho Pilgrema
Majitel jednoho z nejprestižnějších breakbeatových labelů, legenda britských raveů, Muž Breakbeatu podle ankety Breakspoll, saxofonista a klávesista, spoluzakladatel věci zvané Nu Skool breaks, to vše a ještě mnohem více je Rennie Pilgrem, který zavítá na třetí pokračování Breakbeat Conference do Prahy.
Hudební dráha syna jazzového trumpetisty se započala u náustku tenor saxofonu v bandech jeho otce. Později zasažen „černou“ hudbou zformoval několik funkových skupin, ve kterých obsluhoval saxofon a klávesy. Jak se ale stávalo koncem 80.let, Rennieho hudební snažení získalo nový směr, když poprvé slyšel zvuky linoucí se z Detroitu.
Rennie, Ellis Dee, Richard Thake a Nick Scott brzy zakládají Rhythm Section Recordings, kde vycházejí jejich první pokusy o house a breakbeat tvorbu, kterým dnes říkáme hardcore. Již třetí singl Coming On Strong se stal hitem a kdyby měli chlapci tušení o lepení čárkových kódů na desky, jistě by se dostal do top 40.
Vedle The Prodigy, Mobyho, Shades Of Rhythm, Alternate nebo Bizzare Inc. se lidé Rhythm Section v letech 90 - 92 objevovali na každém větším raveu. Jejich desky se pak dostávaly do kufrů všech top DJs té doby jako Fabio, Grooverider, Carl Cox.
S tím jak zrychlovaly drogy, tempo zvyšovala i hudba. Ve chvíli kdy vyšplhala na směšných 150 BPM, bylo v Rhythm Section rozhodnuto o trapnosti takového počínání a jeho členové se začali jednotlivě věnovat tvorbě v rozumnějším houseové rychlosti.
V roce 1993 založil Rennie Thursday Club Recordings jako prostředek k vydávání vlastního materiálu. První singly se nesly v duchu funky house s breakovou clonou v pozadí. Velký úspěch měl jeden z počátečních singlů s názvem Thursday Theme, ale na opravdovou bombu nechal Rennie všechny čekat až do roku 95 kdy vyšla skladba s názvem A Place Called Acid.
Jako člen legendárních Rhythm Section stává se Rennie i vyhledávaným remixérem. Spolu s Adamem Freelandem, Tayem a Ianem Williamsem zakládají ještě Friction, který v podstatě dal vzniknout Nu Skool breaks jako protikladu ke komerčnějšímu bigbeatu.
Navazujíc na úspěch remixu Black Widow, Rennie v nedávné době vydal další plod spolupráce s Uberzone – singl s názvem Cous Cous, který dnes hrají všichni od Stanton Warriors po Plump DJs, v loňském roce vydal skvělou kompilaci Tribalizm a vzkřísil společnou residentní noc s Meat Katiem The Hum.
Nyní vydává na labelu Paula Oakenfolda Perfecto druhé pokračování kompilace Perfecto Breaks a údajně chystá i autorské album. V nejprestižnější breakbeatové anketě Breakspoll 2002 by Rennie Pilgrem vyhlášen Mužem Breakbeatu. Jak si povede v aktuálním hlasování se můžeme přesvědčit 28.2. kdy budou výsledky ankety vyhlášeny a nebo změřit na vlastní uši 7.3. na Breakbeat Conference v Abatonu.
Breakbeat Conference - The Match
Majitel jednoho z nejprestižnějších breakbeatových labelů, legenda britských raveů, Muž Breakbeatu podle ankety Breakspoll, saxofonista a klávesista, spoluzakladatel věci zvané Nu Skool breaks, to vše a ještě mnohem více je Rennie Pilgrem, který zavítá na třetí pokračování Breakbeat Conference do Prahy.
Hudební dráha syna jazzového trumpetisty se započala u náustku tenor saxofonu v bandech jeho otce. Později zasažen „černou“ hudbou zformoval několik funkových skupin, ve kterých obsluhoval saxofon a klávesy. Jak se ale stávalo koncem 80.let, Rennieho hudební snažení získalo nový směr, když poprvé slyšel zvuky linoucí se z Detroitu.
Rennie, Ellis Dee, Richard Thake a Nick Scott brzy zakládají Rhythm Section Recordings, kde vycházejí jejich první pokusy o house a breakbeat tvorbu, kterým dnes říkáme hardcore. Již třetí singl Coming On Strong se stal hitem a kdyby měli chlapci tušení o lepení čárkových kódů na desky, jistě by se dostal do top 40.
Vedle The Prodigy, Mobyho, Shades Of Rhythm, Alternate nebo Bizzare Inc. se lidé Rhythm Section v letech 90 - 92 objevovali na každém větším raveu. Jejich desky se pak dostávaly do kufrů všech top DJs té doby jako Fabio, Grooverider, Carl Cox.
S tím jak zrychlovaly drogy, tempo zvyšovala i hudba. Ve chvíli kdy vyšplhala na směšných 150 BPM, bylo v Rhythm Section rozhodnuto o trapnosti takového počínání a jeho členové se začali jednotlivě věnovat tvorbě v rozumnějším houseové rychlosti.
V roce 1993 založil Rennie Thursday Club Recordings jako prostředek k vydávání vlastního materiálu. První singly se nesly v duchu funky house s breakovou clonou v pozadí. Velký úspěch měl jeden z počátečních singlů s názvem Thursday Theme, ale na opravdovou bombu nechal Rennie všechny čekat až do roku 95 kdy vyšla skladba s názvem A Place Called Acid.
Jako člen legendárních Rhythm Section stává se Rennie i vyhledávaným remixérem. Spolu s Adamem Freelandem, Tayem a Ianem Williamsem zakládají ještě Friction, který v podstatě dal vzniknout Nu Skool breaks jako protikladu ke komerčnějšímu bigbeatu.
Navazujíc na úspěch remixu Black Widow, Rennie v nedávné době vydal další plod spolupráce s Uberzone – singl s názvem Cous Cous, který dnes hrají všichni od Stanton Warriors po Plump DJs, v loňském roce vydal skvělou kompilaci Tribalizm a vzkřísil společnou residentní noc s Meat Katiem The Hum.
Nyní vydává na labelu Paula Oakenfolda Perfecto druhé pokračování kompilace Perfecto Breaks a údajně chystá i autorské album. V nejprestižnější breakbeatové anketě Breakspoll 2002 by Rennie Pilgrem vyhlášen Mužem Breakbeatu. Jak si povede v aktuálním hlasování se můžeme přesvědčit 28.2. kdy budou výsledky ankety vyhlášeny a nebo změřit na vlastní uši 7.3. na Breakbeat Conference v Abatonu.
Breakbeat Conference - The Match
Třetí pokračování série Breakbeat Conference se ponese ve skutečně ojedinělém duchu. Inspirováni odlišností projevu obou headlinerů rozhodli jsme se rozdělit akci na 2 scény. Vzhledem k stále rostoucí popularitě cross-overu house a breakbeatu, bude čistě breakbeatová stage, tažená jedním z nejrespektovanějších mužů tohoto stylu šéfem labelu TCR Rennie Pilgremem, doplněna ještě o další floor, věnovaný právě balancování na ostří break-houseového nože. Tomu bude velet Lee Coombs, kterého jste mohli vidět na loňském OAF, kde spolu se Stanton Warriorem Markem Yardleym skóroval jako jeden z nejvýraznějších umělců festivalu.
Jak dopadne zápas dvou pojetí té nejtanečnější hudby na této i kterékoliv jiné planetě, se můžete přesvědčit na pravděpodobně největší akci podobného druhu u nás.
Více info na www.lighthouse.cz/conference
nebo v pořadu Breakbeat Conference - Radio 1, út 18-19:00.
Vstupenky v sítích Ticketpro a Ticketportál za 250 Kč + poplatek, bez poplatku v obchodě Vinyl.cz Offline, TWM komplex, Lesnická 4, Praha 5.
Třetí pokračování série Breakbeat Conference se ponese ve skutečně ojedinělém duchu.
Jak dopadne zápas dvou pojetí té nejtanečnější hudby na této i kterékoliv jiné planetě, se můžete přesvědčit na pravděpodobně největší akci podobného druhu u nás.
Více info na www.lighthouse.cz/conference
nebo v pořadu Breakbeat Conference - Radio 1, út 18-19:00.
Vstupenky v sítích Ticketpro a Ticketportál za 250 Kč + poplatek, bez poplatku v obchodě Vinyl.cz Offline, TWM komplex, Lesnická 4, Praha 5.