REPORT
Report z Bushe od Radima
Andy C, řečený nejlepší drum & bassový DJ na světě, přezdívaný proto Mr. President, to už je sakra vlké lákadlo. Větší než Salma Hayek v bikinách nebo čerstvé lazáně v Garfieldově zorném poli. A protože na velikosti záleží, byla Roxy v sobotu plná.
Diskuze o tom, zda je klub zpola prázdný nebo zpola plný, byly tedy zbytečné. Když skončily Pravidla moštárny a lehce po půl dvanácté jsem se proplétal vcelku slušnou, ale aspoň rychle postupující řadou u šatny, IM Cyber a Akira točili placky back2back obíhačkou. Slušný atmosférický setík byl chvílemi sympaticky proložen dynamicky výživnější hitovkou. Akira se navíc k závěru pochlubil, tuším že dneska už raritní, perfektní Get Hyped od Stratuse. Už tehdy ale nebylo cosi v pořádku.
Roxy je proslulá kvůli problémům se zvukem, přesněji řečeno s nájemníky okolních domů, kteří mají pocit, že Roxy je hlasitější, než by být měla. Těžko říct, na čí straně je pravda. Svého času se mi ale zalíbil článek, ve kterém Radek Bureš dokazoval, že klub "nevyprodukuje" větší kravál než normální ulice v centru Prahy. Tak jako tak, tahanice naposledy vyústily v to, že Roxy bylo nuceno úplně zrušit hudbu v chilloutu (no, aspoň je tam teď trochu klidu, zvuk byl i tak o ničem).
To ale není všechno. Špatný zvuk na hlavním pódiu byl většinou vedením klubu připisován "blbému prostoru" (od balkónů se prostě zvuk odráží, to se dalo čekat, ne?), případně nespokojenými návštěvníky "blbému zvukaři". Zvuk na Bushi s Andym C ale předčil všechna má nejhorší očekávání. Na inetovém fóru nyx.cz padl názor, že hladinu zvuku hlídá "limiter". Když tohle zařízení rozpozná, že hlasitost dosáhne limitu, na který je naprogramováno, laicky řečeno to všechno ztlumí.
Nejsem technicky dostatečně vzdělaný na to, abych řekl, jestli tenhle "limiter" může i za to, že chvílemi nezní basy, chvílemi výšky - "hajtky" a že "teardropy", resp. "breakdowny" (prostě nájezdy) nemají vůbec smysl. Mám ale dostatek zkušeností, abych se podepsal pod tohle: Drum & bass je hudební žánr, u kterého na dobrém zvuku VELMI záleží. Všechny skladby vznikají už s tím, že mají ve výsledku znít jediným možným způsobem. To znamená ne jinak, ani trochu jinak, ale přesně tak, jak to Bad Company hrálo z beden ve studiu při finálním mixu. Což znamená: Dělat drum & bassovou party s nevyhovujícím zvukovým aparátem je naprosto zbytečná blbost (a bohužel momentální problém Roxy).
Docházelo tak k poměrně "vtipným" okamžikům, kdy některý z DJ-ů čekal ve vypjaté chvíli aplaus a řev, zatímco partička na placu koukala, co se děje, protože prakticky neslyšela. Těžko pak říct, jak Andy C hrál. Během jeho setu jsem vystřídal několik různých míst po klubu a zodpovědně prohlášuju, že v podstatě nevím. Můžu říct jen tolik, že to bylo asi dobré. Že se tvářil sympaticky vesele. Že si dal jen jeden rewind a to hned na začátku. Že pouštěl věci, které většinou (asi) zněly zajímavě. Že pouštěl i zcela nudné tracky "nižší frekvence". Že překvapivě odehrál i dost "postarších" (na Andyho C) hitů – Outer Space od MIST nebo Spread Love (Nu:Tone remix) od Lennyho Fontany. Asi mixoval dobře a vůbec odehrál zajímavý set. Jen škoda, že to nebylo slyšet.
Na už zmíněném inetovém fóru nyx.cz padlo i Doupleho (člen produkčního týmu) ujištění, že Roxy o problému ví a pracuje na tom, aby byl odstraněn. Držím palce, protože za současných podmínek návštěva klubu, přinejmenším co se drum & bassových akcí týče, nemá cenu. Byla by škoda, kdyby nejznámější a nejnavštěvovanější drum & bassová noc v České republice skončila TAKHLE.